Dersin Adı | Türkiye Ekonomisi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ECON 522 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Öğrencilerin Türkiye ekonomisinin yapısal analizini ekonomik modelleme ve ampirik yöntemler kullanarak yapabilmesi ve firma organizasyonları hakkında derinleme bilgi sahibi olması. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders Türkiye ekonomisinin büyüme dinamiklerinin tartışılması ile başlar. Bunu istihdam piyasasının incelenmesi takip eder. Ders tasarruf ve yatırım konularına yoğunlaşarak devam eder. Firma yapılarının ve firma davranışlarının ekonomik performansla ilişkisini derinlemesine analiz ederek ders son bulur. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | OECD Country Report, Turkey |
2 | Verimlilik ve Büyüme 1923 2003 | The Turkish Economy, chp 2 |
3 | Verimlilik ve Büyüme 1923 2003 | The Turkish Economy, chp 2 |
4 | Kadın İşgücü Piyasası | The Turkish Economy, chp 4 |
5 | Kadın İşgücü Piyasası | The Turkish Economy, chp 4 |
6 | Gelir ve Tüketim Eşitsizliği | The Turkish Economy, chp 3 |
7 | Gelir ve Tüketim Eşitsizliği | The Turkish Economy, chp 3 |
8 | Ara Sınav | |
9 | Özelleştirme: Ne Kazanıldı | The Turkish Economy, chp 9 |
10 | Firmaların Sermaye Yapısı | The Turkish Economy, chp 6 |
11 | Firma Düzeyinde Yatırım ve Karlılık | The Turkish Economy, chp 7 |
12 | Firma Sahipliği ve Ekonomik Performans | The Turkish Economy, chp 8 |
13 | Firma Sahipliği ve Ekonomik Performans | The Turkish Economy, chp 8 |
14 | Firma ve Sahiplik Ağları | Duman and Postalcı (2010) |
15 | Sunumlar | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | The Turkish Economy: The Real Economy, Corporate Governance and Reform, edited by Sumru Altuğ and Alpay Filiztekin, London: Routledge, (2006) [TTE] |
Önerilen Okumalar/Materyaller | TBA |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 16 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 60 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 40 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | 48 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 60 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 29 | |
Final Sınavı | 1 | 40 | |
Toplam | 225 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Finans ve ekonomi alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir | |||||
2 | Finans ve ekonomi ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar. | |||||
3 | Finans ve ekonomi alanlarında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | ||||
4 | Finans ve ekonomi alanlarındaki bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler üretir ve uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | |||||
5 | Finans ve ekonomi alanlarının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |||||
6 | Finans ve ekonomi ile ilgili sorunların saptanmasında analitik düşünür, soru ve sorunların bilimsel analizi sonucunda ekonomi ve finans politikaları önerir. | X | ||||
7 | Finans ve ekonomi alanlarında karşılaşacağı olağandışı ve karmaşık durumlarda yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | |||||
8 | Finans ve ekonomi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamasında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretir ve denetler. | |||||
9 | Finans ve ekonomi ile ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir, öğrenmeyi yönlendirebilir ve ileri düzey çalışmaları bağımsız düzeyde yürütebilir. | |||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak finans ve ekonomi alanları ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest